De meeste bedrijven met klanten hebben ook een klantenservice. Er zijn veel bedrijven dus ook veel klantenservices. Als een bedrijf iets verkoopt, hebben klanten er meestal wel vragen over en soms helaas ook klachten. Hiervoor wordt dan meestal de klantenservice gebeld of gemaild. Hiervoor is dan een medewerker klantenservice nodig. Bij Fabius opleidingen kun je de opleiding gaan doen voor medewerker klantenservice. Hier word je dan compleet klaargestoomd voor het vak van de klantenservicemedewerkers. Ervaring met het helpen van klanten is altijd een pluspunt en een opleiding klantenservice staat altijd goed op je cv.

Waar kom je terecht als medewerker klantenservice?

Bedrijven die producten of diensten verkopen hebben bijna allemaal een klantenservice. Hier kunnen klanten terecht met vragen en klachten. Meestal vallen zulke bedrijven binnen de financiële of verzekeringsbedrijven, informatie- en communicatiebedrijven en de administratieve dienstverlening. Bedrijven willen tevreden klanten, want die klanten blijven ook en blijven gebruik maken van de producten en diensten die aangeboden worden. Hiervoor zet je dan een klantenservice in en hier heb je dan weer medewerkers voor nodig. Meestal werken die in een kantoor, maar aangezien het veel bellen en mailen is, kan vanuit huis of online ook makkelijk.

Taken die je al medewerker klantenservice kan verwachten

Als medewerker klantenservice werk je dus met klanten. Je beantwoord mails, telefoontjes chatberichten en de post. Je helpt klanten als ze vragen of klachten hebben en je probeert dit zo goed mogelijk te doen. ‘De klant is koning’ is erg belangrijk als je bij de klantenservice werkt, zelfs bij vervelende klanten moet je vriendelijk kunnen blijven. Met een opleiding tot klantenservice medewerker bij Fabius word je voorbereidt op deze werkzaamheden.

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *